Analist, Tesla’nın FSD takip sisteminin yaratıcısıyla yaptığı görüşmenin kilit noktalarını paylaştı
Investing.com — Tesla’nın tam kendi kendine sürüş (FSD) yetenekleri, Piper Sandler’ın 400 dolar hedef fiyatının temel itici gücü olmaya devam ediyor. Şirket Austin’de potansiyel bir robotaksi lansmanına hazırlanırken bu teknolojiye olan ilgi yoğunlaştı.
Analist Alexander Potter bir notta şöyle belirtti: “Tesla’nın (NASDAQ:TSLA) FSD yazılımı, hedef fiyatımıza en büyük katkıyı sağlayan unsurdur. Bu konunun önemi ve robotaksilerin Austin’deki lansmanının hızla yaklaşması nedeniyle, yatırımcıların bu konuyu her zamankinden daha yakından incelediğini düşünüyoruz.”
Aracı kurum geçen hafta, yazılımın mevcut durumunu değerlendirmek için FSD Topluluk Takip Sistemi’nin yaratıcısı Elias Martinez ile bir görüşme gerçekleştirdi. Martinez’in görüşüne göre, FSD sisteminin 13. versiyonu gözle görülür ilerleme kaydetmiş olsa da hala tam otonom sürüşü destekleyemiyor. Bununla birlikte, son zamanlardaki görünür güncellemelerin azlığı, ürünün özellikle Austin için optimize edilmesine yönelik perde arkasındaki çabaları yansıtabilir.
Aşağıda Piper Sandler’ın görüşmeden çıkardığı kilit noktalar yer alıyor.
1) Versiyon 12’den versiyon 13’e geçiş, performansta önemli bir sıçrama getirdi. Potter, takip verilerine dayanarak şunları vurguladı: “Müdahalesiz sürüş mesafesi v12 ile v13 arasında 2 kat arttı; ilerleme açıkça görülüyor.” Bu ilerleme üç yıllık zaman çizelgesinde daha da belirgin.
2) Daha uzun bir zaman diliminde bakıldığında, yazılımın öğrenme eğrisi daha da belirgin. Versiyon 13, versiyon 10’a kıyasla 8 kat iyileşme gösterdi. Özellikle yayaları ve kar dahil zor hava koşullarını ele almada önemli kazanımlar elde edildi.
3) İyileştirmelere rağmen, Tesla’nın etkinliğini Waymo gibi rakiplerle karşılaştırmak hala zor. Tesla filosundan gelen veriler filtreleniyor ve doğrudan karşılaştırılabilir değil.
4) Tartışılan önemli bir metrik “çarpışmaya kadar mil” idi. Takip verileri, insanların şehir içi sürüşte her 50.000 milde bir kaza yaptığını gösterdi.
5) Waymo’nun kazalar arasında ortalama 45.000+ mil gittiği, Tesla’nın ise 4.000 ile 10.000 mil arasında olabileceği bildirildi. Ancak bu rakam, Austin’deki gerçek performansı olduğundan az gösteriyor olabilir.
6) Martinez, Tesla’nın Austin için özel haritalar oluşturuyor olabileceğini tahmin etti. Potter şöyle dedi: “Eğer doğruysa, FSD Austin’in görüşü engellenmiş dur işaretlerinde, kırmızı ışıkta dönüş yapılmayan kavşaklarda vb. mükemmel performans gösterebilir.”
7) Ek iyileştirmeler, Tesla’nın şu anda kullanmadığı sensörlerden gelebilir. Martinez şöyle dedi: “Elon Musk bir kamera saf taraftarıdır, ancak haritalama ve ses sensörleri büyük yardım sağlayabilir.” Bu özellikle acil durum araçlarını tespit etmede faydalı olabilir.
8) Tesla ayrıca zor senaryolarda uzaktan insan operatörleri kullanmaktan da faydalanabilir. Bu yöntem, diğer bazı otonom araç geliştiricileri tarafından halihazırda kullanılıyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.