Öğrencilerin değerlendirilmesinde sorunlar olduğu gibi öğretmenlerin değerlendirilmesinde de eksiklikler vardır: Başarılı ya da yeterli olarak nitelendirilen öğretmenin özellikleri nelerdir ve bir öğretmenin gerçekten uygun olduğunu ve uygun şekilde öğrettiğini nasıl söyleyebiliriz? ?
Başarılı öğretmenlerin ortak özellikleri arasında hangi özellikleri görebiliriz, onları yazacağım.
Önce “hedefler net” derdim. Başarılı bir öğretmenin net hedefleri vardır. Hangi yöne gideceğini bilmeyen bir öğretmen öğrencilerine yolculuklarında destek olamaz. Bire bir amaç duygusuna sahip olmayan bir öğretmen, öğrencilerinin kendi hedeflerini bulmalarına destek olamaz. Net hedefleri ve amaçları olan öğretmenler, yolun sonunda nereye varacaklarını ve orada nasıl bir doyuma ulaşacaklarını bildikleri için zor günlerin üstesinden hızla gelebilirler.
Başarılı öğretmenler öğrencilerini ne zaman dinleyeceklerini, ne zaman dinlemeyeceklerini ve onları ne zaman özgür bırakacaklarını bilirler. Geri bildirimleri doğru okuyabilir ve buna göre hareket edebilirler. Öğrencilerini her zaman dinleyen ya da hiç dinlemeyen bir öğretmen mutlaka başarısız olacaktır.
başarılı öğretmenler; kendi başarısına odaklanmak yerine öğrencilerinin başarısını arar. Başarılarıyla gurur duyuyor ve onlara olumlu geri bildirimler veriyor. Öğrencilerin inanacakları birine ihtiyaçları vardır ve başarısızlık ve memnuniyetsizlik yerine olumlu geribildirim duymak isterler. Bir matematik problemini çözemediklerinde, başarısız olarak adlandırılmak yerine nasıl geliştirebileceklerinin kendilerine söylenmesini isterler. Başarısızsın sözü durumu daha da kötüleştiren bir konumdadır.
Başarılı öğretmenler kolay düşünmezler. İnatçı değildir, kendi başarısızlıklarını ve eksikliklerini kabul eder ve gelişmenin yollarını arar. Risk almayı, yeni şeyler denemeyi ve öğrencilerine bu şansı vermeyi biliyorlar. Tutarlıdırlar, kurallar koyarlar ve onları çiğnemezler ama bu kesinlikle bir şeye takılıp kaldıkları anlamına gelmez. Aksine yenilikçidirler ve yeni öğretim yöntemleri aramaktan ve daha iyiye ulaşmak için çabalamaktan vazgeçmezler. Yeni araçları keşfetmek için zaman ayırırlar ve ileri teknolojilere ayak uydurmanın ve bunları sınıfa entegre etmenin yollarını ararlar. Bizim zamanımızda yoktular, o yüzden bir söze takılıp kalmıyorlar.
Başarılı öğretmen, bilinmeyen karşısında kendinden emin ve rahattır. Bilmemekten korkmazlar, aksine bilinmeyene para harcarlar ve öğrenmek için çabalarlar. Sadece bilgiyi değil, aynı zamanda eğlenceyi de sınıfa nasıl getireceğini biliyor. Öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirmek için prosedürler arar ve sınıfa dahil eder.
heyecan
Bu makalede öne sürülen fikir ve yaklaşımlar tamamen yazarların orijinal niyetleridir ve Onedio’nun yayın politikasını yansıtmayabilir. ©Onedio