Ekonomi

RedNote’un Apple’ın uygulama mağazasının zirvesinde yer alması, TikTok’un yakında ABD’de etkin bir şekilde yasaklanacağı yönündeki endişelerin altını çiziyor

Foreks – Çin sosyal medya uygulaması RedNote, Apple (NASDAQ:AAPL)’ın uygulama mağazasının zirvesine fırladı ve TikTok’un yakında ABD’de etkin bir şekilde yasaklanacağına dair endişelerin altını çizdi.

RedNote veya Çin’de bilinen adıyla Xiaohongshu, Pazartesi günü itibariyle Apple uygulama mağazasında 1 numaralı ücretsiz uygulama olurken, onu TikTok’un fotoğraf paylaşım uygulaması Lemon8 ve OpenAI’nin ChatGPT’si takip etti.

Birçok TikTok içerik üreticisi, ABD’de 19 Ocak’ta yasaklanması muhtemel olan TikTok’a ne olacağını görmek için beklerken video yayınlamaya devam edebilecekleri alternatifler bulmak için acele ediyor.

Bazı TikTok içerik oluşturucuları RedNote’a geçerek acil durum planlarını yürürlüğe koyuyor.

Şanghay merkezli RedNote 2013 yılında kuruldu ve e-ticaret ve sosyal medyada Alibaba ve ByteDance’ın Çin’deki TikTok versiyonu Douyin’e giderek daha fazla meydan okuyor. South China Morning Post tarafından yayınlanan bir rapora göre, Temmuz 2024 itibariyle yaklaşık 300 milyon aylık aktif kullanıcıya sahipti. PitchBook’a göre RedNote, Temmuz ayında Boyu Capital ve eskiden Sequoia Capital’in Çin yatırım kolu olan HongShan Capital Group gibi yatırımcılardan fon sağladıktan sonra 17 milyar dolar değer biçildi. PitchBook, toplamda 900 milyon doların üzerinde fon topladığını ve 2.000’den fazla çalışanı olduğunu söyledi.

Yüksek Mahkeme yasayı onaylarsa, Apple ve Google (NASDAQ:GOOGL) gibi üçüncü taraf hizmet sağlayıcıları TikTok’u destekledikleri için cezalandırılacak ve böylece uygulama ABD’de etkili bir şekilde yasaklanacak. 20 Ocak’ta göreve başlayacak olan seçilmiş Başkan Donald Trump’ın yasayı uygulayıp uygulamayacağı belli değil.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu